woensdag 2 februari 2011

mijn letterbakje/schilderij deel 2

Tjonge jonge wat een werk is het geweest en het is nog niet helemaal klaar! Komt eigenlijk omdat ik nog een paar plekjes over heb en echt niet meer weet wat er in moet. Dus dat wordt nog ff zoeken. Tja nu zou je zeggen, knal er toch wat in, maar ieder onderdeeltje wat erin zit, heeft zo'n beetje zijn eigen verhaal en verleden, dus ik kan en wil er niet zomaar iets instoppen! Toch wil ik jullie al een paar blikjes erin laten werpen dus hier een paar kleine fotootjes, met uitleg natuurlijk!

Allereerst ik ben een freubel mens en altijd veel naaiwerk gedaan, dus een eigen gemaakt klosje moet er natuurlijk in:


Zijn ze niet schattig! Heb ik gemaakt van bestaande plastic klosjes, mooi beplakt met papier, van dezelfde serie als de achtergrond en afgewerkt met een bedeltje en bovenop een mooi ornementje vastgezet met een speld.

Het volgende wat ik jullie wil laten zien is een klein potje gevuld met allerlei horloge onderdeeltjes.


Mijn vader is een verzamelaar van met name zakhorloges en kan deze ook prima repareren. Daarvoor heeft hij natuurlijk de nodige onderdeeltjes nodig, dus ik ken ons paps niet anders dat gefreubel met klokkies en dat hoort natuurlijk thuis in mijn kastje! Op het flesje zat een monsterlijk plastic dekseltje, wat ik vervangen heb voor natuurlijk een onderdeel van een klokje. Het is koperkleurig, wat ik zelf te blinkend vond en heb dit bewerkt met alcohol inkt, om een oud uiterlijk te geven. Bovenop weer een mooi ornamentje Met een kantje erom heen vond ik het kastjes-waardig! Er naast ligt nog een wijzer, van een tafelklokje.

En dan lest best voor nu, iets wat bovenop ligt een schattig sleuteltje:


Dit sleuteltje heb ik al zo lang ik me kan herinneren. Geen idee meer hoe ik er aan kom, maar had het al als kind en ik heb het altijd magisch mooi gevonden. het is niks bijzonders, maar wel voor mezelf, dus het hoort gewoon thuis in mijn kastje!

Probeer je later deze week meer te kunnen laten zien, maar hoop dat jullie dit al de moeite waard vonden.

Liefs,

Kijk hier voor het begin
Kijk hier voor deel 3
Kijk hier voor het resultaat

6 opmerkingen:

Cinderell@'s wereld zei

Bedankt voor je bericht met allerlei ideeën... Jou letterbak schilderij vind ik ook heel mooi!
Geeft mij ook allerlei ideeën heb gelijk aan mams gevraagd of zij de letterbak nog heeft en of ik hem mag...en ja dus nu broeden op een eigen letterbak schilderij...jippie!
Fije avond nog!
Cinderell@

Hanneke zei

Ohh wat is het leuk geworden!! En wat mooi dat je alleen maar spulletjes gebruikt die een bepaalde waarde voor je hebben. Ben benieuwd wat je er nog in gaat zetten. Heb je al zeepjes gemaakt trouwens?
Groetjes,
Hanneke

Riviera Brides zei

Love this post your blog too. I'm a new follower, hope you're gonna follow back. All the best, talk soon
www.rivierabrides.com

Unknown zei

dit ziet er al gaaf uit zeg en er staat een award voor je op mijn blog.
groetjes,lean

Unknown zei

Wow, wat mooi zeg!! Zo klein en zo gedetailleerd! Heel erg mooi!

Anda zei

Via via kwam ik op jouw blog terecht Wat is dit mooi!!! Hier mag je trots op zijn. Echt geweldig.

Groeten,
Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...